du läser...
Pr - Sveriges Radio

Magnus Uggla får egen talkshow i P4

Magnus Uggla Foto: Mikael Grönberg

Magnus Uggla Foto: Mikael Grönberg

På fredagseftermiddagar kommer Magnus Uggla bli pratshowvärd i Sveriges Radio P4. Till formen kommer det att bli en klassisk pratshow, med liveartister och intressanta, aktuella gäster. Till karaktären kommerdet däremot bli allt annat än klassiskt.

I Uggla i P4 får lyssnarna höra en verklighet och ett innehåll som är filtrerat genom Magnus Ugglas huvud och kropp, och vi får höra tankar som bara Magnus Uggla tänker.

– Det ska bli så jävla kul!, säger Magnus.

Efter tjogtals fullängdsskivor, TV-serier, Filmen G, revyer och allt annat.varför väljer han att helt plötsligt göra radio?

– För att jag älskar att höra min egen röst, säger han.

Varje vecka återkommer några fasta programpunkter. Bland annat dammar Magnus av den traditionella fredagsdrinken, men gör den i ny tappning tillsammans med Sveriges bästa bartenders. Drinken ger Magnus till den person som han har tyckt mest synd om under veckan. Dessutom är Uggla på jakt efter Sveriges Bittraste Människa. Är du kanske den? Gå in och anmäl dig på hemsidan.

Uggla i P4 har underrubriken ”Var fan är mitt FM-band” och sänds från och med den 27:e augusti och säsongen ut, kl 13.05-15.00 i Sveriges Radios P4.

Naturligtvis kommer man varje vecka att kunna podda ner programmet, samt lyssna på det dygnet runt, på Sveriges Radios webb.

Fakta Uggla i P4

Annika Lantz är under hösten tjänstledig efter 17 år med extremt hög produktionstakt.

– Eftersom vi inte kände för att ta in en vikarie, ersättare, eller blek kopia under Lantz i P4-flagg gick förfrågan till Magnus Uggla: Vill du vara med oss och göra ett helt nytt pratshowprogram? Han sa ja. Vi sa hurra! säger Fredrik Olsson, producent för Uggla i P4.

Annika Lantz kommer tillbaks till Sveriges Radio efter årsskiftet.

Produktionen görs av Sveriges Radio.

Om aom99

radio tv/satellitnyheter

Diskussion

En reaktion på ”Magnus Uggla får egen talkshow i P4

  1. Hej! Jag skulle gärna villja prata med Magnus Uggla. Jag har både varit med om tragiska situationer i mitt liv och roliga. Jag skriver böcker och tecknar ner allt i två barnböcker…Men det är svårt att få igenom böckerna i bokförlag…Men jag ska kämpa på…När min tredje bok blir klar*ler*. Jag vill önska Magnus Uggla en fin dag. För jag tycker han är helt suverän i allt han gör och skapar….Jag finns på feecebook under namnet Sol-Britt Fahlberg. Och är en ensamstående mor….som har slitit hårt i mitt liv…Men ser morgondagen, med en glad och positiv blick…

    Publicerat av Sol-Britt | 19 augusti, 2010, 23:18

Lämna en kommentar