Söndag 22 juni: Sommar i P1 med Sanna Nielsen

Sanna Nielsen. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

Sanna Nielsen. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

– ”När jag inte sjunger så sjunger jag”. Den meningen sa jag alltid när jag var liten och det är så större delen av mitt liv ser ut. I mitt Sommarprat kommer jag berätta om hur det var att växa upp som ung artist i en liten by och hur alla mina mål och drömmar gjort mig till den person och artist jag är idag.

Artist, 29 år
Född i Bromölla, bor i Stockholm

Tävlade i Eurovision Song Contest för Sverige i år efter att ha vunnit Melodifestivalen med låten Undo. Kom på tredje plats. Spelar huvudrollen i musikalen Doktor Zjivago på Malmöoperan i höst. Blev vid elva års ålder den yngsta svensken någonsin som legat etta på Svensktoppen. Uppträdde på den tiden, i början på 1990-talet, ackompanjerad av dansbandet Mats Elmes orkester. Första albumet Silvertoner utkom 1996. Har sjungit i Allsång på Skansen och tävlat i Melodifestivalen sju gånger. Bromölla Folkets Park har döpt en dansbana till Sannas rotunda.

p1 kl 13.00-14.30

Om aom99

radio tv/satellitnyheter
Det här inlägget postades i Pr - Sveriges Radio. Bokmärk permalänken.

Kommentera

