du läser...
Pr - Sveriges Radio

Lördag 28 juni: Sommar i P1 med Ingalill Mosander

– Jag var bara ett barn när jag upptäckte bokens magi – att man kunde förflytta sig till olika världar  enbart genom att läsa en massa bokstäver. Så det blir mycket om de bästa böcker jag läst, om författare jag mött men självklart också om den mest dramatiska händelse jag varit med om – Costa Concordia-katastrofen.

 

Ingalill Mosander. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

Ingalill Mosander. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

Journalist, författare, 70 år
Född i Eskilstuna, uppväxt och bor i Stockholm
Debuterar som Sommarvärd

Av tidningen Svensk Bokhandel utsedd till Sveriges mäktigaste journalist i bokbranschen. Recenserar böcker i SVT:s Go´kväll och i Aftonbladet. Har tilldelats Axel Liffner-stipendiet med motiveringen att hon tillhör folkbildarna och  skriver med en nyfikenhet och entusiasm som smittar av sig på dem som läser henne. Hon var ombord på lyxkryssaren Costa Concordia när fartyget havererade.

P1 kl 13.00-14.30

About aom99

radio tv/satellitnyheter

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Vädret Karlstad

Vädret Stockholm

Kategorier

Arkiv

