du läser...
Ny - TV 4 / Sjuan

Carola Lundell blir affärsutvecklingschef för TV4-Gruppen

Carola Lundell, foto: coop

Carola Lundell, foto: coop

Carola Lundell blir ny affärsutvecklingschef när TV4-Gruppen stärker och renodlar affärsutvecklingsorganisationen. Målet är att öka fokus på nya affärer, både organiskt och genom strategiska investeringar och förvärv. Dessutom ska samarbetet mellan affärsutveckling och teknikutveckling fortsätta att fördjupas.

TV4-Gruppen stärker affärsutvecklingsverksamheten. Carola Lundell, som rekryterades till TV4 i höstas, får den 1 april en ny roll som affärsutvecklingschef med ett tydligt operativt fokus. Uppdraget är att skapa nya intäktsströmmar, både organiskt och genom investeringar och förvärv. Och att närma och fördjupa samverkan mellan affärsutveckling och teknikutveckling ytterligare.

– Att låta affärsutveckling och teknik gå hand i hand är en förutsättning för att bygga nya affärer på en snabbt föränderlig mediemarknad. Så fortsätter vi också att vara den bästa partnern för våra kunder. I Carola Lundell får vi en operativ chef med djup förståelse för affärsmodellerna i det nya medielandskapet, kundernas utmaningar och de möjligheter teknikutvecklingen skapar, säger Cecilia Beck-Friis, vice vd TV4-Gruppen och övergripande ansvarig för teknik- och affärsutveckling.

För att skapa en tightare och mer samspelt organisation genomför Carola Lundell en rad förändringar på affärsutvecklingssidan.

Anders Ribbing tar över som chef för avdelningen Nya affärer efter Carola Lundell. Robert Danowsky fortsätter som ansvarig för Investeringar och förvärv. Kvar av tidigare Partnerutveckling blir en renodlad enhet som fokuserar på att skapa nya Innehållsaffärer och där Carola tar rollen som tf chef.

Samtidigt förändras arbetet med de fyra vertikala enheterna sport, spel, mat och underhållning som skär genom hela affärsutvecklingsverksamheten. Sport och spel slås ihop till en ny enhet under ledning av Håkan Rossberg. Mat blir kvar som en egen enhet under fortsatt ledning av Camilla Everberg. De kommersiella projektledare som tidigare jobbat med partnerutveckling flyttas till försäljningsavdelningen för att knytas närmare säljverksamheten. Och vertikalen underhållning går upp i avdelningen Innehållsaffärer.

– Vi får nu en tydligare organisation med uppdrag att maximera utväxlingen inom områdena mat, sport och spel och att utveckla nya innehållsaffärer. Det kommer ske främst genom att öka vår digitala räckvidd, att utveckla nya B2B-lösningar inom annons, innehåll och sponsorskap och genom att utveckla fler och nya konsumenterbjudanden, säger Carola Lundell.

Carola Lundell var tidigare chef för digitala kanaler på Coop och jobbade med Coops hela digitala närvaro. Dessförinnan var hon fem år inom Electrolux, bland annat som chef för digitala kanaler gentemot den globala konsumentmarknaden. Hon kommer, liksom teknikutvecklingschef Jan Rizvi, att rapportera till Cecilia Beck-Friis.

About aom99

radio tv/satellitnyheter

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Vädret Karlstad

Vädret Stockholm

Kategorier

Arkiv

%d bloggare gillar detta: