du läser...
Ny - TV 4 / Sjuan

Mikael Ekelöf, Fredrik Lamotte och Sophie Wachtmeister nya chefer på TV4-säljet

Mikael Ekelöf, Fredrik Lamotte och Sophie Wachtmeister nya chefer på TV4-säljet, Foto: TV4

Mikael Ekelöf, Fredrik Lamotte och Sophie Wachtmeister nya chefer på TV4-säljet, Foto: TV4

TV4-Gruppen omorganiserar försäljningsavdelningen. Tre nya chefer tillsätts för att stärka säljet för framtiden. Mikael Ekelöf, i dag vice vd och mediechef på Starcom, blir chef för en ny affärsstödsavdelning, Fredrik Lamotte tar över försäljningsdirektören Malin Hägers tidigare jobb som kundchef och Sophie Wachtmeister blir chef för den nya konceptgruppen.

– Vi har kommit en lång bit i arbetet med framtidens försäljningsavdelning, men ännu är vi inte i mål. För att ytterligare accelerera förändringsarbetet sjösätter vi en ny organisation där tre nya chefer tillsammans med resten av säljet skapar bästa tänkbara förutsättningar att stärka samarbetena med våra kunder, fokusera på att erbjuda dem de bästa lösningarna och öka kraften framåt, säger Malin Häger, ny försäljningsdirektör för TV4-Gruppen sedan den 1 juni.

TV4-Gruppens nya säljorganisationen delas in i fyra grupper – affärsstöd, kund, koncept och admin – varav tre får nya chefer.

Mikael Ekelöf, i dag vice vd och mediechef på Starcom, rekryteras till den nya rollen som chef för affärsstödsgruppen. Genom att slå ihop affärschefer och produktspecialister från den tidigare affärsgruppen med analytiker, mediespecialister och projektledare från den tidigare avdelningen för försäljningsutveckling skapas en ny affärsstödsgrupp som med ett enhetligt fokus ska stötta hela TV4-Gruppens säljstyrka.

Fredrik Lamotte, i dag försäljningschef i Göteborg och Malmö, efterträder Malin Häger som kundchef, med alla tolv försäljningscheferna och deras säljteam under sig. Dessa utgör TV4-Gruppens samlade kraft mot marknaden, både för mediebyråsidan och direktkunder.

Sophie Wachtmeister, i dag tf försäljningschef i Linköping och Norrköping, blir konceptchef när en ny konceptgrupp bildas. Med affärsstrateger, projektledare, produktionsledare och specialister från den tidigare försäljningsutvecklingsgruppen och från affärsutvecklingssidan ska gruppen utveckla nya konceptuella lösningar som bygger och stärker kundernas varumärken.

Lena Hamrin kvarstår som adminchef med ansvar för hela reklamplaneringen. Som tidigare meddelats flyttar efter sommaren hela traffic och reklamplaneringen för digitala medier till Sundsvall.

De fyra cheferna rapporterar till Malin Häger, och utgör också TV4-Gruppens säljledning. Till Malin Häger rapporterar dessutom de medarbetare som driver Bonniers nya samlade videoannonserbjudande Woo.

Nuvarande försäljningssenheterna affär och försäljningsutveckling upphör. Max Hamberg, chef för försäljningsutveckling, lämnar TV4-Gruppen i slutet av juni.  I samband med omorganisationen flyttas estimeringsavdelningen från säljet till planeringsavdelningen.  Mikael Ekelöf börjar i oktober. I övrigt träder den nya organisationen i kraft den 1 augusti.

Kommentarer från de tre nya cheferna:

Mikael Ekelöf:
– Vi lever i en transformativ värld där en av utmaningarna är att hålla uppe tempo i förändringen utan att tappa fokus på basaffären. Framtidens möjligheter för TV4-Gruppen och alla TV4:s kunder ligger i förmågan att agera agilt, med stort mod och öppet sinne för förändring. Så framåtriktning, lösningsfokus och fortsatt digital transformation är ett måste för oss.

Fredrik Lamotte:
– Vi ska fortsätta utveckla vårt lösningsorienterade sälj och skapa förutsättningar för bästa effekt för våra kunder. Vi kommer behöva vara ännu mer flexibla och snabbfotade för att inte bara parera utan också leda många av de förändringar som sker. En del i mitt nya uppdrag blir just att säkerställa att vi skapar bästa förutsättningar för det.

Sophie Wachtmeister:
– Att få ansvaret för TV4-Gruppens konceptförsäljning är ett drömjobb. Att konceptutveckling- och försäljning nu knyts till säljet är en nyckelfaktor för att vi ännu bättre ska kunna förenkla för våra kunder och samarbetspartners, och för att vi tillsammans kan skapa ännu starkare samarbeten och konceptuella lösningar som bygger våra kunders varumärken.

About aom99

radio tv/satellitnyheter

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Vädret Karlstad

Vädret Stockholm

Kategorier

Arkiv

%d bloggare gillar detta: