du läser...
Ny - TV 4 / Sjuan

Philip Lindqvist ny strategichef för Bonnier Broadcasting

Philip Lindqvist, Foto: TV4/Jon Lindholm

Philip Lindqvist, Foto: TV4/Jon Lindholm

Philip Lindqvist förstärker Bonnier Broadcasting och blir ny strategichef (CSO) för affärsområdet, med fokus på att leda strategiprocessen och större strategiska projekt. Just nu pågår också rekryteringen av en ny Chief Digital Officer (CDO).

I rollen som ny strategichef (Chief Strategy Officer, CSO) kommer Philip Lindqvist bland annat att leda strategiarbetet, driva större strategiska projekt och stödja verksamhetens utvecklingsarbete inom hela affärsområdet Bonnier Broadcasting, som består av TV4-Gruppen, C More, Nyhetsbolaget och MTV i Finland.

– Bonnier Broadcasting har unikt starka lokala erbjudanden, både när det gäller innehåll och annonseffekt. Vi tar marknadsandelar både linjärt och digitalt. Samtidigt befinner vi oss på en spelplan som ständigt ritas om. Genom att utgå från Bonnier Broadcastings samlade styrkor i det strategiska arbetet, i kombination med ett ökat fokus på teknik, är jag övertygad om att vi kan fortsätta flytta fram våra positioner på både betal- och reklamsidan, säger Philip Lindqvist.

Philip Lindqvist har arbetat med strategiska och operationella frågor inom media och telekom med företag i olika länder, och kommer närmast från en roll som ansvarig för business control och strategi inom Bonnier, där han arbetat med både TV4-Gruppen, C More och MTV. Han har tidigare jobbat som managementkonsult på The Boston Consulting Group.

– Jag är mycket glad över att Philip vill hoppa på rollen som strategichef för Bonnier Broadcasting. Han kommer bli en nyckelspelare i det team som skall leda affärsområdet framåt, säger Casten Almqvist, affärsområdeschef Bonnier Broadcasting och vd för TV4-Gruppen.

Arbetet med att skapa synergier inom Bonnier Broadcasting, och därigenom skapa utrymme för fortsatta investeringar i innehåll och teknik, fortsätter.

Just nu pågår också rekryteringen av en ny Chief Digital Officer (CDO), med strategiskt och kommersiellt ansvar för utformandet av alla digitala tjänster inom TV4-Gruppen och C More, och med stort fokus på att stödja en sammanhållen användarupplevelse.

Vid årsskiftet tillträdde Erik Westberg som sportchef för en TV4- och C More-gemensam sportorganisation. Och under våren tillträder Henri Caddeo som ny Chief Technology Officer (CTO) för Bonnier Broadcasting.

About aom99

radio tv/satellitnyheter

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Vädret Karlstad

Vädret Stockholm

Kategorier

Arkiv

%d bloggare gillar detta: