du läser...
TV/Satellit nyheter

MMS maj: ​Eurovisionsfinalen störst både på TV och online

mmsMMS månadsrapport för maj 2016: Tittandet på TV minskade i maj jämfört med förra året. Onlinevideotittandet ökade något. Finalen av Eurovision Song Contest drog störst publik oavsett distributionsform.

Räckvidden för TV minskade med 3 procentenheter till 63 procent i målgruppen 3-99 år och tittartiden minskade med 14 minuter till 135 minuter jämfört med maj 2015.

Tittandet på onlinevideo fortsätter att öka, men inte i samma takt som tidigare. Antalet uppspelade timmar ökade med 6 procent till 748 000 per genomsnittlig dag i maj.

Antalet strömstarter ökade med 19 procent till 3 131 000 under en genomsnittlig dag i maj 2016.

Det program som genererat mest tittandet både på TV och onlinevideo var finalen i Eurovision Song Contest.

På TV lockade ESC-finalen 3 670 000 tittare i målgruppen 3-99 år, vilket är den näst högsta siffran sedan mätningarna inleddes. Finalen av Mästarnas mästare i SVT1 drog en publik på 2 372 000 personer och finalen av Let’s Dance i TV4 sågs av 1 731 000 personer tittare.

ESC-finalen toppade även onlinevideotittandet med 551 000 starter. På andra plats kom avsnitt 13 av Discovery Networks Ex on the Beach med 362 000 starter. Det tredje mest startade programmet var SVTs sändning från prins Oscars dop, med 244 000 startade strömmar

About aom99

radio tv/satellitnyheter

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Vädret Karlstad

Vädret Stockholm

Kategorier

Arkiv

%d bloggare gillar detta: