du läser...
Ny - TV 4 / Sjuan

Rivstart för Talang – miljonpublik såg premiären

Under lördagskvällen var det dags för Sveriges alla begåvningar att visa vad de gick för när TV4:s nya lördagsunderhållning Talang hade premiär! Programmet sågs av 1 040 000 tittare med en andel på 32,3 procent samt en rating på 10,4 procent i TV4:s huvudmålgrupp alla i åldrarna 15 – 64 år. Under helgen har programmet skapat stort engagemang i sociala medier och klippet på unga sångaren Ibrahim Nasrullayev har i skrivande stund setts av över 2,4 miljoner människor.
– Det underbara med Talang är att alla är välkomna att visa upp sin talang och att mångfalden det medför verkligen genomsyrar programmet. Vi har mycket mer att bjuda på och jag hoppas att tittarna följer med oss vidare på den här resan! säger Lotta Andersson, exekutiv producent på TV4.

Talang, Foto: Pär Bäckstrand / TV4

Talang, Foto: Pär Bäckstrand / TV4

Norrländska magdansöser, tricktränade renar och imponerande sångare. När Talang hade premiär och släppte loss Sveriges alla begåsvningar var det framför en förbluffad jury bestående av Alexander Bard, Karin ”Kakan” Hermansson, David Batra och LaGaylia Frazier. Det var starka känslor, inte minst när 17-åriga sångaren Ibrahim Nasrullayev från Boden sjöng Stad i ljus. Hans tolkning och starka historia rörde både jury och programledare till tårar och Ibrahim fick Kakans Golden Buzzer, vilket innebär att han direktkvalificeras till semifinal. Programmet leds av Pär Lernström och Kristina ”Keyyo” Petrushina.

– Jag älskar ju Talang för att det är lite galet! Det är 100 procent underhållning med en sjukt kompetent men också helt unik jury och talanger som berör på så många sätt. Ibrahim som fullkomligt golvade hela Sverige i lördags är ju ett fantastiskt exempel. Att spela in alla auditions och hänga med det här gänget var jättekul och jag längtar efter att de livesända semifinalerna drar igång, säger Pär Lernström.

Programmet sågs av 1 040 000 tittare och hade en andel på 32,3 procent i TV4:s huvudmålgrupp alla i åldrarna 15 – 64 år. Samtliga konkurrenter slogs också i alla målgrupper förutom 60+, där SVT var störst. I målgruppen alla i åldrarna 15-44 år hade Talang en andel på hela 40,3 procent.

– Jag är så otroligt glad över mottagandet som Talang fått och att allas slit, både framför och bakom kameran, verkligen lönat sig! Att vi lyckades locka och vinna kampen om de unga tittarna är ju ett fantastiskt kvitto på programmets potential och ingenting någon kan ta för givet. Det är vi självklart enormt glada över! säger Lotta Andersson, exekutiv producent på TV4.

I sociala medier har engagemanget varit extremt högt med glädjerop och kärleksförklaringar till programmets talanger. Klippet med Ibrahims sånginsats som belönades med säsongens första Golden Buzzer har setts av över 2,4 miljoner människor på TV4:s olika plattformar och på Facebook har inlägget fått närmare 35 000 likes (!), 3 300 delningar och över 3 000 kommentarer.

Talang sänds i 10 avsnitt. De sex första avsnitten är förinspelade auditionprogram, den 29 april sänds den första av tre livesända semifinaler. Den stora finalen går av stapeln i maj. Tittarsiffror är preliminära från MMS.

Annonser

About aom99

radio tv/satellitnyheter

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Vädret Karlstad

Vädret Stockholm

Kategorier

Arkiv

%d bloggare gillar detta: