du läser...
pr - TV 4

En alpinstjärna till kviguppfödare, en dansant storbonde och en minst sagt fartfylld mjölkbonde – här är årets bönder!

Bonde söker fru, Foto: TV4

Bonde söker fru, Foto: TV4

Störst av allt är kärleken! På annandag påsk är Bonde söker fru tillbaka och även i år får tittarna lära känna ett härligt gäng kärlekstörstande bönder, bland andra en småländsk nötbonde som även extraknäcker som brandman, alpinstjärnan och kviguppfödaren Erik från Edsbyn och en skånsk marathonlöperska och skogsbonde.  Alla längtar de efter att finna den stora kärleken. Måndagen den 17 april klockan 20.00 träffar Linda Lindorff bönderna för första gången i tv.

– Jag blir lika tagen varje gång jag träffar alla förväntansfulla bönder som drömmer om den stora kärleken och någon att dela sitt liv med. Finns det något finare, egentligen? Det känns kul att vi har med så olika bönder i årets omgång. Det finns någon för alla! Nu håller jag tummarna för att landets singlar är modiga och tar chansen till kärlek genom att höra av sig till dessa fantastiska bönder – någon av dem kanske är deras stora kärlek! säger Linda Lindorff.

Att Bonde söker fru hjälper landets bönder finna äkta kärlek är tydligt när det efter elva säsonger blivit flertalet giftermål och förlovningar, och inte minst – att det fötts ett gäng bondebebisar. Den 17 april går startskottet för den tolfte säsongen när tittarna för första gången får träffa årets förhoppningsfulla singelbönder. I castingprogrammet träffar Linda Lindorff alla åtta bönder som berättar mer om sig själva, sina förväntningar och förhoppningar inför sommaren och framtiden.

– Bonde söker fru har länge varit ett av landets mest folkkära program. Efter elva säsonger är det en svårslagen succé med ett enormt tittarengagemang och otaliga hjärtknipande kärlekshistorier som engagerar en mycket stor del av det svenska folket varje vecka det sänds. I år är det dags för den tolfte säsongen och det känns lika fantastiskt att få lära känna ett nytt gäng kärlekslängtande bönder. Deras mod är inspirerande och att de vill vara med i vårt härliga program tycker jag är ett stort förtroende som vi vill förvalta på bästa sätt, säger Clara Tengbom, exekutiv producent.

Efter castingprogrammet kan tittarna skriva brev eller skicka in sina ansökningar till den bonde som väckt deras nyfikenhet och som de gärna vill träffa och lära känna bättre.

Årets bönder är:

Erik Ohlsson 21 år, kviguppfödare från Edsbyn. Erik är både bonde och alpin-åkare. Livsstilen som bonde gör det svårt att träffa rätt. Han vill ha en tjej som är redo för livet på landet – som Erik älskar. Om han skulle beskriva en perfekt dag med någon han tycker om säger han såhär:
-Jag vill alltid vara utomhus, så kanske skulle vi åka ut i skogen till någon grillplats och grilla lite. Umgås med varandra, njuta av varandras sällskap och naturen ihop, säger Erik.

Jörgen Pettersson, ekologisk nöt – och skogsbonde, 40 år från Askersund. Jörgen Pettersson är en dansant storbonde med allt på plats – utom den stora kärleken. Han uppskattar kontrasterna i livet och söker efter en glad och spontan tjej som kan ha både skit under naglarna men samtidigt gillar att klä upp sig för en utekväll.
– Jag tycker det är viktigt med både med tillit och respekt, till att börja med. Kärlek för mig är närhet och att kunna njuta av ett glas vin och något hemlagat tillsammans. Älskar ju att laga mat! Det passar bra ihop med kärlek, tycker jag, haha, säger Jörgen.

Wilhelm Nyh, ekologisk mjölkbonde, 48 år från Trångsviken. Wilhelm är något av en spjuver med glimten i ögat som älskar att njuta av livet. Resa är en stor passion och något han gärna delar med en framtida partner. Han har stora förhoppningar inför sin medverkan i Bonde söker fru.
– Jag hoppas hitta den där tjejen som får mig att känna det där alldeles extra i kroppen. Någon man har kul med, jag tycker det är viktigt att njuta av livet och att ha roligt så ofta man bara kan, så vill ju träffa den rätta som känner likadant. Livet är ett äventyr! säger Willhelm.

Therese Tengmark, 39 år, ekologisk nötbonde från Malexander (ursprungligen Sigtuna). Therese är en väldigt aktiv och sportig tjej som gärna träffar någon likasinnad.
–  Jag söker någon som passar och uppskattar mig och min livsstil, någon som är framåt och tar för sig i livet. Jag behöver ingen man som ska ta hjälpa mig med mitt jobb men någon som accepterar min livsstil. Ett stöd, men jag har mina egna muskler för jobbets skull haha, säger Therese.

Johan Petersson, 39 år, mjölkbonde från Sävsjö. Johan är en enduro-älskande kille, något han tycker är ”ett bra avbrott till bonneriet”, som gärna skrattar och inte tycker man ska ta livet på alltför stort allvar. Han söker en driven och aktiv tjej som tycker om att vara ute i naturen. Om han är bra på att flörta? Ja, så här säger han själv:
– Haha! Jag ser mig väl inte som någon som är bra på att flörta, men jag är rätt glad och pratsam så kan nog tolkas som flörtig ibland. Men jag står inte direkt och blinkar järnet med tjejerna på krogen haha, säger Johan.

Dennis Andersson, 23 år, ekologisk nötbonde från Toftaholm. Dennis är en gladlynt kille som även är en fena på dansgolvet – särskilt bugg. Han beskriver kärlek som att ha någon vid sin sida att dela vardagen och upptäcka nya saker med och träffar gärna en driven tjej.
– Jag söker en tjej som landat i sig själv och vet vad hon vill. En glad och positv tjej med fötterna på jorden, som gillar att skratta. Framåt, någon det är lite go i, säger Dennis.

Leonora Vilhelmsson, 40 år, skogsbonde från Jockarp/Sölvesborg. Leonora är en utåtriktad och aktiv kvinna som älskar att uppleva nya saker och resa. Hon skriver gärna och har skrivit en bok med syfte att väcka debatt om vårdandsregler för HBT-föräldrar. Hon söker en kvinna som uppskattar både puls men också det lugna livet på landet.
– Det viktiga för mig är tillhörighet, att känna att man hör ihop med någon som bryr sig om en, någon som vill veta hur dagen varit och som man själv kan bry mig om. Kärlek kan vara det där enkla vackra att bara ligga i samma säng och lyssna på samma regn, och känna tryggheten i någon annans närvaro, säger Leonora.

Fredrik Leandersson 49 år, nötbonde, Norra Unnaryd. Fredrik är en riktig karlakarl som gärna håller sig sysselsatt, utöver bonde-arbetet är han både deltidsbrandman och kyrkogårdsarbetare. Han tycker själv att kärlek är känslan av närhet och upprymdhet över en speciell person.
– Tvåsamhet är ju viktigt, jag har varit själv i 10 år och det är klart man klarar sig. Men man saknar det ju, att vara två, att dela livet med någon. Det skulle ju vara fantastiskt om jag får chansen att uppleva kärleken igen. Jag drömmer ju om att träffa en jordnära empatisk kvinna, med glimten i ögat och ett stort hjärta, säger Fredrik.

Tips om man vill skriva till en bonde:
1. Berätta om dig själv och vilken bonde du fastnat för.
2. Ange dina kontaktuppgifter och bifoga foto på dig.
3. Märk kuvertet med namnet på bonden du skriver till.

Skicka brevet senast onsdag 12 maj till:
Bonde söker fru
TV4
115 79 Stockholm

Du kan även maila till: bonde@fremantlemedia.se. Det går också bra att söka genom att skicka in rörligt material för att charma en bonde. Eller ansöka via webbformulär här!

About aom99

radio tv/satellitnyheter

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Vädret Karlstad

Vädret Stockholm

Kategorier

Arkiv

