du läser...
Ny -Yle

Yle Arenan är det mest uppskattade finländska nätvarumärket 2017

Yle Arenan har än en gång valts till det mest uppskattade finländska nätvarumärket i Taloustutkimus undersökning av nätvarumärken i Finland (Verkkobrändien Arvostus ja Suosittelu Suomessa).

Yle Arenan kom på första plats bland de kändaste finländska nätvarumärkena redan femte året i rad.

Enligt undersökningen är Yle Arenan mycket välkänd: nästan nio av tio veckoanvändare på webben känner till varumärket. Svararna anser att Arenan är en välfungerande och mångsidig tjänst.

Möjligheten att se innehåll när det passar en bäst lyfts fram som en särskilt god egenskap. Arenans innehåll bedöms som högklassiga i undersökningen.

Cilla Lönnqvist, som är programchef för Arenans finskspråkiga innehåll glädjer sig över att Arenan håller toppositionen år efter år.

“Finländarnas uppskattning är det finaste erkännandet vi kan få. Vårt mål är att ständigt utvidga Arenans utbud och förbättra programmens rättigheter. Vi utvecklar Arenan så att varje användare får rätt innehåll, på rätt tidpunkt och på rätt sätt”, säger Lönnqvist.

“Ett ödmjukt tack till alla våra användare – att få ett erkännande som det här är otroligt roligt, och motiverar förstås oss alla som hela tiden jobbar med att förbättra Arenan och användningen av den”, säger Tomas Lindh som är chef för Arenans svenskspråkiga innehåll.

Yle Arenans utbud växer hela tiden. Tack vare det avtal som Yle och upphovsrättsorganisationerna har slutit finns Yles egna favoritserier att se på Arenan. I fortsättningen blir Arenan också en allt viktigare distributionskanal för Yles evenemangs- och audioinnehåll. Yle satsar på att utveckla användarupplevelsen på Arenan bland annat genom att göra den mera personanpassad.

Varumärket Yle och Elävä arkisto-Arkivet klarade sig också utmärkt i mätningen. Användarna ansåg att arkivet är en nostalgisk och mångsidig skattkista.

Taloustutkimus Oy har utfört undersökningen av nätvarumärken 2017 (Verkkobrändien arvostus Suomessa 2017) som en egen produktion. Målet med undersökningen är att utreda hur väl finländska webbanvändare känner till nätvarumärkena, hur de uppskattar dem och hur benägna de är att rekommendera dem. Den här undersökningen har utförts sedan 2001.

Om aom99

radio tv/satellitnyheter

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Vädret Karlstad

Vädret Stockholm

Kategorier

Arkiv

Vädret Stockholm

Vädret Karlstad

Arkiv

Kategorier

Ange din e-postadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 18 andra följare

%d bloggare gillar detta: