du läser...
Ny - TV 4 / Sjuan

Stark säsong av Let’s dance 2018

Under fredagskvällen ägde finalen av Let’s dance 2018 rum och Jon Henrik Fjällgren stod tillsammans med sin danspartner Katja Luján Engelholm som segrare. Förutom att bjuda på storslagen fredagsunderhållning har programmet lyft fram viktiga ämnen, något som har gått som en röd tråd genom hela säsongen. Finalen sågs av 1 501 000 tittare med en andel på hela 55,7 procent samt en rating på 10,4 procent.

– Årets säsong av Let’s dance har varit någonting extra för oss. Förutom ett stort engagemang från vår publik, har deltagarna bjudit extremt mycket på sig själva, visat olika känslor både framför och bakom kameran och levererat danser som varit makalösa. Men säsongen har även präglats av flera händelser som uppmärksammats i programmet. Vi har även lyft viktiga ämnen i bland annat öppningsnumren som har gjort att det känts extra relevant och extra viktigt att jobba med det här programmet i år, säger programledarduon David Hellenius och Tilde de Paula Eby.

Årets färgstarka deltagare, Britt Ekland, Gunde Svan, Nikki Amini, Jon Henrik Fjällgren, Margaux Dietz, Claes Malmberg, Therese Alshammar, Daniel Norberg, Martina Haag, Gustaf Hammarsten och Viktor Frisk, intog dansgolvet för nästan tre månader sen. Varje program har startats med ett öppningsnummer som präglats av starka känslor. Proffsdansarna har bland annat hyllat Barbro ”Lill-Babs” Svensson och Tim ”Avicii” Bergling. Även en rad andra nummer med starka känslor och budskap som präglats av aktuella och berörande händelser har förmedlats genom dansen.

– Varje säsong av Let’s dance är unik och det är både en ynnest och ett hårt arbete att få arbeta med formatet. Att under våren, tillsammans med produktionen och med producenten Elinor Aldal i spetsen fått arbeta fram nytt innehåll och lyfta angelägna och viktiga ämnen har känts enormt roligt och viktigt. Att hela tiden våga utveckla det starka Let’s dance-format vi har – samtidigt att våga och vilja vara relevanta och i takt med tiden det är betydelsefullt, säger Anika Beclijevski, exekutiv producent för Let’s dance.

Programmet har hållit ett stadigt grepp om publiken. Som mest sågs Let’s dance av 1,8 miljoner tittare med ett snitt på 1,5 miljoner tittare. Resultatshowen i fredagens rafflande final sågs av 1 595 000. Programmet har stuckit ut i sociala kanaler där det varit rekordstort engagemang på alla de stora sociala plattformarna. Bland annat frontade Let’s dance Musical.ly med en egen challenge-kampanj. Även titten på TV4 Play har ökat 32 procent jämfört med föregående år.

– Programmet produceras av Sveriges skickligaste och mest engagerade producenter, vilket uppmärksammats av kritiker under våren. Det tycker jag är extra kul! För att ta tv-makeriet på allvar är också att ta tittarna på allvar. Jag längtar redan efter nästa år! tillägger Tilde de Paula Eby.

 

Om aom99

radio tv/satellitnyheter

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Vädret Karlstad

Vädret Stockholm

Kategorier

Arkiv

Vädret Stockholm

Vädret Karlstad

Arkiv

Kategorier

Ange din e-postadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 18 andra följare

%d bloggare gillar detta: