du läser...
Pr - Sveriges Radio

Sommar i P1: Tina Jansson

Tina Jansson Sommarvärd 21:e juli. Lyssnarnas sommarvärd. Sommar i P1 2010. Sveriges Radio. Foto: Mattias Ahlm/SR

Tina Jansson Sommarvärd 21:e juli. Lyssnarnas sommarvärd. Sommar i P1 2010. Sveriges Radio. Foto: Mattias Ahlm/SR

P1 onsdag 21 juli kl 13.00 och kl 22.12

Titel: lyssnarnas sommarvärd, lärare
Ålder: 45 år
Född i Stockholm, bosatt i Örebro
Lyssnarnas Sommarvärd

Framröstad till ”Lyssnarnas Sommarvärd”. Arbetade som lärare i många år, men insjuknade i nervsjukdomen ALS för snart fyra år sedan. Är nu helt förlamad och kan varken äta eller prata. Kommunicerar via en liten reflex på glasögonen och en så kallad huvudmus på datorn som är kopplad till en talsyntes. Är gift och har tre barn. Har alltid tyckt om att göra nya saker – fånga trollsländor, spela saxofon eller göra smycken. Äger ett par örhängen gjorda av kalkinkapslade binnikemasklarver.

– Mitt sommarprogram kommer att handla om en del av det jag tänkt på och lärt mig sedan jag fick ALS. Om hur man väljer att leva när man vet att man ska dö. Helst skulle jag vilja göra folk lite mindre rädda.

Om aom99

radio tv/satellitnyheter

Diskussion

En reaktion på ”Sommar i P1: Tina Jansson

  1. Jag satt i bilen över motorvägen när jag hörde… Tina. Har aldrig träffat henne, men, min mor var Maj Fant… så… jag förstod vad hon ville tala om efter en minut….

    Mina hälsningar!

    Pieter

    Publicerat av Pieter hÄHNEL | 21 juli, 2010, 16:59

Lämna en kommentar